odchudzanie KDE

Witam,
Czy jest możliwość usunięcia części pakietów z KDE? Chciałbym np. usunąć KPDF, bo zainstalowałem Acrobata i jeszcze parę innych niepotrzebnych dodatków, na które znalazłem zamienniki. Po zaznaczeniu do usunięcia KPDF, aptitude nadmienia, że kdegraphics go wymaga, a jak już chciałem usunąć (w akcie desperacji;-)) całe kdegraphics to niestety okazało się, że jest ono wymagane przez KDE:-). Czy naprawdę KDE nie może żyć trochę okrojone? (dla mnie np. zbędne są jeszcze kdetoys,kdegames itd. ale sytuacja z nimi jest taka sama) Wiem, że można stosować puste pakiety, żeby oszukać apt, ale przy aktualizacji zostaną i tak one ściągnięte w całości.

--
Adrian R.