openvpn ciag dalszy

Witaj lista!

Udalo mi sie doprowadzic do szczesliwego konca polaczenie dwoch sieci
poprzez openvpn na zasadzie bridga

sieci sa polaczone poprzez Internet

pierwsza ma dsl 2mbit
druga neo+

wiadomo upload tragiczny
chodzilo glownie o mozliwosc grania w Lanie wtedy upload "styknie"

wykorzystanie tego tunelu moze niezbyt piekne ale przynajmniej kolejne
doswiadczenie zaliczone i mozliwosc pozniejszych wdrozen bardziej
ambitnych

ale jedna sprawa mnie zaniepokoila a chodzi o otoczenie sieciowe i
rozne grupy robocze ktore zaczely sie widziec - to dobra oznaka lecz
przy tak malym uploadzie i braku ograniczen htb dla Lanu konczy sie to
tym ze jedna osoba w Lanie cos udostepni na kompie a osoba z drugiej
sieci po drugiej stronie tunelu zacznie od niej to sciagac to zapycha
caly upload a co za tym idzie lacze jest zatkane

i pytanie moje brzmi
czy mozna jakos zablokowac otoczenie sieciowe na czas dzialania tunelu
... lub zastosowac jakies inne rozwiazanie ??? zeby ni ebylo tego
problemu ???

--
Pozdrowienia,
 bieniu gras