Re: Maszyna pod serwer ftp

Witaj Jarosław,

W Twoim liście datowanym 15 czerwca 2005 (23:43:19) można przeczytać:

> Witam wszystkich!

> i chyba zdecyduję się na vsftp. Nie wiem jeszcze, waham się, czy nie
> postawić ProFtp... Teraz naszło mnie jeszcze jedno pytanie: standalone czy
> xinet? Które rozwiązanie i dlaczego?
wszystkie uslugi mam standalone takie tez rozwizanie promuje na
serwerach z przewidywanym ruchem z prostej prozaicznej przyczyny jesli
masz przerwe w dstawie uslugi (0 klientow) usluga jest zatrzymywana
ale kiedy zaczyna robic sie ruch generujesz dodatkowy ruch na dysku
serwa i na samym serwie wiec zaczynasz zamiast forsowac lacze forsujes
serwer - bezcelowe. Oczywiscie jak zwykle moge sie mylic ale top
pokazywal mi straszne obciazenie proca procesami proftpd i duza ich
ilosc przy srednim ruchu na maszynie przez ftp przy zmienie na
standalone obciazenie proca spadlo znaczaco o 40 % spadla tez ilosc
procesow co zmiejszylo ilosc zajmowanej pamieci a i wydajnosc wzrosla
o wiele procent na tej samej maszynie. Zatem jesli przewidujesz jakis
konkretny ruch przedewszystkim stawialbym na standalone.

Nie wiem co ci polecic ale mysle ze zwykly abit na BX spokojnie to
wyrobi pozatym bedziesz mogl zrobic raida 10 (dwukrotne przyspieszenie
pracy dysku i mirror) ale do tego potrzeba az 4 dyskow o zamierzonym
rozmiarze dajac np 200 GB uzyskasz macierz 400 GB z podwojonym
transferem danych i mirrorem pamietaj ze maciez jest tak duza jak
najmiejszy jej dysk pomnozony przez ilosc sztuk

teoretycznie mozesz podlaczyc 3 dyski 300 GB i jeden 40 ale w ten
sposob uzyskasz macierz 80 GB z mirrorem czyli:40+40(mirror 40+40)
jesli podlaczysz 200(mirror 200) stracisz na szybkosci jesli
podepniesz 4x200 i uzyskasz RAID 1+0 (potocznie zwany 10) to uzyskasz
predkosc podwojona (zapis tego samego pliku na 2 dyski jest o polowe
krotrzy niz na jeden) i mirror w razie padu.

rozwiazanie z raidem zawsze obciaza proca dlatego ja uzywam 2x xeon
3.0 Ghz i sprzetowy Raid 10 do moich zadan idealne rozwiazanie
acha mam na pokladzie 2 giga ramu wiec tak naprawde nie jestem
obiektywny do tego zeby ci doradzac jak powinna to byc maszyna

--
Pozdrowienia,
 SeeB