słaba wydajność samby

Witam !

Mam zainstalowana sambe 3.0.14. Dysk z zasobami samby mam na osobnym kontrolerze.

Podmapowałem dysk sieciowy na kliencie win2k zasobu samby. Podczas pierwszej próby dostępu do zasobu, 60 kb plik otwiera się około 6 sekund. Ponowne otwarcie innego pliku trwa poniżej 1 sekundy. Po odczekaniu około 1 minuty, ponowne otwarcie plików, nawet wcześniej otwartych znowu trwa długo.

Podaję wybrane parametry samby

[global]

wins support = yes

name resolve order = wins bcast hosts

socket options = TCP_NODELAY SO_KEEPALIVE IPTOS_LOWDELAY SO_SNDBUF=8192 SO_RCVBUF=8192

oplocks = yes

veto oplock files = /*.dbf/*.DBF/*.ntx/*.NTX/

keepalive = 60

read raw = yes

write raw = yes

dead time = 0

getwd cache = yes

Na klientach win2k mam ustawioną usługę WINS (wyłączyłem wyszukiwanie pliku lmhosts na klientach)

Skoro katalog z danymi jest zmapowany jako dysk sieciowy na kliencie win2k, to moim zdaniem nie powinny występować przestoje rzędu 6-8 sekund.

Jeżeli byłby to problem sprzętowy, to podejrzewam, że kolejne pliki za każdym razem otwierałyby się w czasie 6 sekund.

Co może wskazywać na w/w problem ?

Pozdrawiam

Rafał