Re: Automatyczne montowanie urzadzeń USB (np Flash)

Dnia sobota, 4 czerwca 2005 10:00, Bartłomiej Grasza napisał:

> {...}

> No więc tak to właśnei jest z tymi flashami pod linuxem. Dziwne to ale
> montując go jako sda na niektórych modelach będziesz miał działający dysk.
> A jak montujesz go zwyczajnie ( mount -t vfat /dev/sda /mnt/flash ) to
> działa?
Nie. Problem ten sam jak w przypadku pmount - nieznany typ plików. Trzeba użyć
zamiast sda sda1 i wtedy wszystko dziala jak trzeba.
> Bartek

W międzyczasie tzn w nocy wpadlem na to że przecież można za pomocą fdisk
usunąć partycję i wykonać mkfs.vfat -I -F 32 /dev/hda i to pomoglo . Mam
teraz fat 32 na calym flashu bez partycji. Pmount montuje go teraz bez
problemów. Ale do pełno szczęścia brakuje mi teraz informacji jak wymusić
opcję iocharset i codepage ktore mialem gdy mialem sztywny wpis w fstab.