Re: Automatyczne montowanie urzadzeń USB (np Flash)

Nie wiem jak to jest pod KDE, ale pod GNOME to wygląda mniej więcej tak:
1: Wsadzasz USB sticka do portu, Hotplug go wykrywa.
2: Informacja o nowym urządzeniu jest udostępniana przez HAL
3: gnome-volume-manager nasłuchuje na wiadomości od HAL i jak odkryje,
że jest nowe urządzenie, to spróbuje je zamontować poprzez pmount.
4: pmount jest suid root, może montować urządzenia bez wpisu w /etc/fstab.
Do korzystania z pmount użytkownik musi być w grupie plugdev.
Przynajmniej pod GNOME wszystko wtedy pięknie chodzi (CDROM wykrywa także).
Niech ktoś mi da znać jak wygląda automatyczne montowanie pod KDE, co
jest za to tam odpowiedzialne.
P.S. Po ostatnim uploadzie pmount pamięci flash są montowane z opcją
--async, więc należy bardzo uważać z ich wyciąganiem z portu bez
poprzedniego odmontowania.

--
Andrzej "Łoś" Mendel
MC - Warszawa