OT - Linksys WRT54G v.2.2

Witaj lista!

dalem OT gdyz jest to zmixowany post odnosnie urzadzenia:

Linksys WRT54G v.2.2

a daje na liste gdyz uzywam w sieci serwerek ktory dziala na Debianku,
ktory robi za router

nie wiem czy ktos sie z czyms takim spotkal, opisze nieco sytuacje

urzadzenia:

modem dsl z tepsy
serwer - Debian robiacy za router 2 sieciowki
switch
Linksys WRT54G v.2.2

modem wpiety w serwer w eth0 z eth1 kabelkiem leci do switcha i dalej
ze switcha kabelkiem do ludzi w Lanie i do Linksys WRT54G v.2.2 ktory
ma dawac net na drugi blok (chcialem kupic nieco drozsze urzadzenie
czyli wzialem "kombajnik" router szerokopasmowy z AP, co okazalo sie
totalna porazka)

czyli funkcje Linksys WRT54G v.2.2 jako routera pomijam

serwer - Debian eth1 ma ip 192.168.1.1 - standardzik
jak wiadomo Linksys WRT54G v.2.2 tez poczatkowo ma taki adres co
oczywiscie koliduje z moim serwerem - to urzadzenie ma mi sie
podporzadkowac wiec nie bede zmieniac ip serwera lecz ip na Linksys WRT54G v.2.2

tak tez zrobilem dalem ulubiony adres AP dla Linksys WRT54G v.2.2
czyli

192.168.1.251

wszystko niby pieknie ladnie nawet wlan dzialal w bloku obok ;]
ale srednio co 10 minut Linksys WRT54G v.2.2 zaczynal niewiadomo skad
ladowac sie na ip serwera czyli tzw. flip flopy mi robil co skutecznie
blokowalo cala prace serwera - biednego Debianka

na serwerze mam odpalone dhcp ale wszlekie mozliwe dhcp ustawienia na
Linksys WRT54G v.2.2 powylanczalem wiec nie wiem jakim cudem nawet
mogloby miec to wplyw ze probowal lapac sobie adres serwera

gdy oddalem go do serwisu stwierdzili ze u nich nie wskakuje na ip
192.168.1.1 jak ustawili inne (w co troche nie wierze)

chyba ze to ma zwiazek z jakimis ustawieniami na moim serwerze ...

ma ktos pomysl na rozwiazanie tej sytuacji ?????

urzadzenie Linksys WRT54G v.2.2 ma dziala tylko i wylacznie jako AP
pomijam wszelkie ustawienia jako routera - wylanczalem je

--
Pozdrowienia,
 bieniu gras