Re: Problem z reinstalacja Lilo...

> Mateusz Linda napisał.
> witam!
> mam problem którego jak na razie nie umiem rozwiązać a rozwiązania nie
> znalazłem w sieci - musialem przeinstalować windowsa (wejdzie do niego
> człowiek raz na tydzień i oczywiście musiał się popsuć!!) i oczywiście
> win nadpisał mi lilo, które było w MBR. jak mogę zamontować moją
> partycję z debiankiem żeby móc odpalić
> lilo -v ? Próbowałem z płytki CD z knoppixem - montuję partycję z
> debianem , wpisuję /sbin/lilo a dostaję z powrotem że libdevmapper
> jest niedostępna i nie może się odpalić...
> [...]
Witam.
Uruchomic Linuxa z dysketki systemowej. Jako root
pod emulatorem terminala podac lilo
U mnie w odpowiedzi bylo
dos added
linux added
Wiecej o nim podalem w moim FAQ, we FLUG-u pod
http://www.flug.org.pl/modules.php?name=FAQ&myfaq=yes&id_cat=8&categories=Podstawy#15
Pytanie tylko czy masz linu9owa dysketke systemowa. Bez niej
podbno moze Linuxa uda sie uruchomicz pierwszej plyty instalacyjnej.
Wykonac dysketke mozna podajac
dd if=/dev/hda of=/dev/fd0 bs=512 count=1
i tu otrzymalem.
1+0 rekordow wczytanych
1+0 rekordow zapisanych
Na tej dysketce nie widac zadnych plikow gdyz wszystko ona ma w boot
sektorze.
Przynajmniej dwie takie dysketki warto miec.
O jej wykonaniu podalem w moim kolejnym FAQ pod
http://www.flug.org.pl/modules.php?name=FAQ&myfaq=yes&id_cat=8&categories=Podstawy#12
Jednak nie wiem jak poraedzic sobie z podobnym zagadnieniem
gdy zamiast LILO bedzie GRUB a taki juz jedynie ma Aurox 10.0
--
Konczac Pozdrawiam. Krzysztof.
Registered Linux User: 253243 | Powered by Aurox 9.0