Sieć, router i dhcp - przydzielanie tego samego IP

Witam,

W sieci są sobie 3 komputery:
-1 na win98
-1 na winXP
-1 na Debianie (mój :) )
(swoją drogą ciekawa mieszanka)
Wszystkie 3 komputery są podłączone do routera, który połączony jest z internetem. W założeniu miał on udostępniać łącze na wszystkie komputery. IP wewnętrzne rozdzielane są dynamicznie przez DHCP. Problem polega na tym, że router nie zwraca uwagi na mój komputer przydzielając IP i zdarza sie, że przydzieli komuś moje IP. Wtedy z oczywistych względów tylko jeden z nas może się cieszyć z połączenia z internetem(zresztą ja), a ten drugi strasznie się wścieka. Gdy mój komputer się włącza wszystko jest OK, dostaje poprawne IP, za tymi co są aktualnie przydzielone. Problem jest z komputerami windowsowymi. Wie ktoś z Was może, co powinienem zrobić? Jestem tylko prostym programistą, więc proszę o wyrozumiałość :)

Przy okazji, co mam zrobić, żeby nie instalował mi się pakiet xlibmesa-gl? (mam zainstalowane sterowniki binarne z ati.com) Zarzuciłem dzisiaj aktualizacje systemu, chciało mi zaktualizować xlibmesa-gl, system zauważył, że plik sterownika pochodzi z innego pakietu i wstrzymał aktualizację. Gdy chcę teraz cokolwiek zrobić aptem, wyskakuje mi, żebym wpisał `apt-get -f install'. Jak wpisuje, pisze mi, że nie może zainstalować xlibmesa-gl. Koło się zamyka.

Pozdrawiam,
JRX

--
JRX --> "alien" + "server" + /at + "op" + /dot + "pl"
If the words "open source" get you more excited than