Re: Problem z DHCP

On Mon, May 30, 2005 at 10:48:54AM +0200, Piotr Król wrote:
> Witam,
>
> Mam problem. Używam Woody'ego 3.0 z jajkiem 2.20. Służy on do dzielenia
> dsl'a. Adresy ip przydzielam poprzez DHCP na podstawie MAC adresu. I
> otóż od pewnego czasu pojawia mi się taki zapis jak poniżej w syslogu.

Odpowiedź brzmi, klient nie dostaje (wysłanej) odpowiedzi z dhcp.

> Oczywiście komputer klient nie otrzymuje adresu IP tylko losowy
> 169.xxx.xxx.xxx Jednak kiedy klientowi wpisze z palca stale IP to
> niestety problem się nie rozwiązuje ponieważ i tak nie mogę pingować
> serwera ze stacji klienta i  klienta z serwera tym bardziej dostać się
> do Internetu z kompa klienta.

Możliwe przyczyny: kabelek (kilka razy to miałem, raz nawet sam wypadł z
gniadka po dotnięciu), karta, switch/hub, komputer, uziemienie,
oprogramowanie, itd itp :(

Najprościej postawić w miejscu felernego klienta coś sprawnego i wykluczyć w
ten sposób lewą połowę (u mnie kable zwisają z lewej) przyczyn ;)