Re: Debian. Kopia systemu

>Witam wszystkich,
>Właśnie dołączyłem do grona użytkowników Debiana ale jestem jeszcze zielony.
>Po wielu godzinach pracy mam działający system i chciałbym go zachować
>na wypadek
>gdyby po kolejnych "ulepszeniach" przestał działać. Nie mogę znaleźć
>informacji jak
>zrobić kopię bezpieczeństwa systemu aby  w przypadku konieczności
>odtwarzyć z niej to co działało.
>Mam dysk podzielony na cztery partycje więc jedną mógłbym przeznaczyć na
>kopie bezpieczeństwa.
> [...]

Ja do kopii bezpieczenstwa uzywam rsynca i tara.
Najproscie byloby zrobic tak:
tworzysz katalog /backup i podmontowujesz do niego partycje, nastepnie
polecenie:
rsync -poglvar --exclude /backup / /backup/

I masz dokladna kopie systemu. W ciagu 10 minut robisz z niej odtworzony
w 100% system.

P.S. Prosze mnie okrzyczec jezeli mail bedzie nieprawidlowo zawiniety -
troche grzebalem w webmailu.