Debian. Kopia systemu

--- IB MailSpace Ad http://instantbuzz.com/b3f984ce_16t ----

Who couldn't use some extra Money?
http://instantbuzz.com/b3f984ce

------------- MailSpace TM and Patent Pending --------------

Witam wszystkich,
Właśnie dołączyłem do grona użytkowników Debiana ale jestem jeszcze zielony.
Po wielu godzinach pracy mam działający system i chciałbym go zachować na wypadek gdyby po kolejnych "ulepszeniach" przestał działać. Nie mogę znaleźć informacji jak zrobić kopię bezpieczeństwa systemu aby w przypadku konieczności odtwarzyć z niej to co działało. Mam dysk podzielony na cztery partycje więc jedną mógłbym przeznaczyć na kopie bezpieczeństwa. Przy okazji chciałbym prosić o podpowiedź jak najprościej zabezpieczyć się przed wirusami i hakerami.

Przepraszam za pytanie o być może proste sprawy ale każdy był kiedyś zielony...

Ryszard Kowalczyk
ryko@optel.internetdsl.pl