Re: HTB Skrypt [OT]

Lech Karol Pawłaszek napisał(a):
> Bzdura, bo autor może przecież zmienić licencjonowanie dla następnej wersji.
Nie może cofnąć licencji gnu gpl dla wydanego już programu. Inni użytkownicy nie mogą zmienić licencji, bo są licencjobiorcami i zgadzają się używać programu zgodnie z licencją.

Ty - jako autor danego oprogramowania - możesz zmienić licencję danego utworu. Zauważ, że wiele projektów pozmieniało licencje. Problem zazwyczaj jest w tym, by autor danego kawałka kodu zgadzał się na to. Jeżeli Ty jesteś w całości autorem - nie musisz się z nikim konsultować, by taki krok uczynić.

Ogólnie to lekko mylisz pojęcia praw autorskich i praw, które licencjobiorca uzyskuje od licencjodawcy. Jest tego trochę na serwisach gnu.org.

Nie wiem czy to był wywód do mnie, czy do tego drugiego zacytowanego e-maila. Jeśli firma płaci Ci za prawa autorskie do pisanych przez Ciebie programów i wyłączność to, to co wyjdzie spod mojego pióra póki jestem na umowie trafia na biurko szefa i on tym dysponuje.

Niektóre gazety robią tak z artykułami. Napiszesz coś i sprzedając to tracisz do tego prawa autorskie.
Jesteś autorem, ale programem rozporządza ktoś inny.