Re: HTB Skrypt

On Tuesday 24 of May 2005 09:38, Marek Zakowicz wrote:

> Hm, jeśli wersja 0.5.5 jest faktycznie na GPL (jak to napisałeś w
> nagłówku skryptu), a wersja 0.6 jest oparta w jakiś sposób o 0.5.5 to
> IMHO 0.6 też musi być na GPL... Taki już urok GPL'a.

Bzdura, bo autor może przecież zmienić licencjonowanie dla następnej wersji.
Nie może cofnąć licencji gnu gpl dla wydanego już programu. Inni użytkownicy
nie mogą zmienić licencji, bo są licencjobiorcami i zgadzają się używać
programu zgodnie z licencją.

Ty - jako autor danego oprogramowania - możesz zmienić licencję danego utworu.
Zauważ, że wiele projektów pozmieniało licencje. Problem zazwyczaj jest w
tym, by autor danego kawałka kodu zgadzał się na to. Jeżeli Ty jesteś w
całości autorem - nie musisz się z nikim konsultować, by taki krok uczynić.

Ogólnie to lekko mylisz pojęcia praw autorskich i praw, które licencjobiorca
uzyskuje od licencjodawcy. Jest tego trochę na serwisach gnu.org.

Pozdrawiam.

--
Lech Karol Pawłaszek <ike>
"You will never see me fall from grace..." [KoRn]