Re: apache + vhosty (+bind)

sk4nd4l wrote:

Witam Ostatnio założyłem sobie domenę i sobie hostuję u siebie (pomocniczo freedns.sgh.waw.pl + afraid.org)

i teraz chciałbym aby wchodząc na powiedzmy sklep.mojadomena.com ladowalo sie cos innego niz strona glowna z mojadomena.com

po czytaniu przeroznych tutoriali  skonfigurowalem sobie binda tak:
www IN A 111.222.111.222
sklep CNAME WWW

i mam zagwozdke czy nie lepiej będzie tak >?< :

www IN A 111.222.111.222
sklep IN A 111.222.111.222 juz się prawde mówiąc zgubiłem, CNAME to chyba powtarzanie wpisu pod inną nazwą ...
a teraz co do apache2
to czy ktoś może mi wskazać dobry tutorial bądz przesłać plik odpowiedzialny u niego za konfiguracja VirtualHostów?
chodzi mi o apache2 a nie o apache 1.x który to jednak różni się od następcy;)

jako zaczynający zabawe z bindem9 i apachem2 proszę o wyrozumiałość:)

Ze strony binda - powiem szczerze - niewiem jak to załatwić. Chodzi o to żeby bind podawał ip serwera www, niezależnie od tego co znajduje się przed mojadomena.org.
Resztą zajmuje się apache:

<VirtualHost *:80> ServerName www.mojadomena.org DocumentRoot /var/www/mojadomena.org/ </VirtualHost> <VirtualHost *:80> ServerName sklep.mojadomena.org DocumentRoot /var/www/sklep.mojadomena.org/
</VirtualHost>

Jest to oczywiście najbardziej podstawowa konfiguracja.
W tym momencie jeśli podasz cokolwiek przed mojadomena.org, a nie będzie takiej poddomeny - dostaniesz VirtualHosta mojadomena.org.

Pozdrawiam

Meltir