Re: Hasła w sambie

On Wednesday 18 May 2005 19:11, Fuzzy wrote:
> Witam serdecznie!
>
> W związku z nową polityką bezpieczeństwa w firmie (wiwat ISO) muszę
> zmienić zarządzanie użytkownikami i hasłami. Sytuacja wygląda
> następująco. mamkilkadziesiąt komputerów pod windowsem i dwa serwery:
> Novell Netware 4 i Debiana z Sambą 3.x wymagania są następujące:
> użytkownik logując się do windowsa loguje się do serwerów
> serwer wymusza zmianę hasła co 30 dni
> Czy jest możliwe, żeby samba kożystała z uwierzytelniania przez serwer
> Novell'a lub odwrotnie?
> Czy istnieje możliwość wymuszenia zmiany hasła przez sambę po upływie
> [...]

Jeśli masz zwykłe uwierzytelnianie poprzez smbpassdb to musisz to zmienić  na
tdbsam
Operacja jest banalna, zmieniasz w smb.conf:
	passdb backend = tdbsam
i potem migracja kont z smbpassdb do tdbsam za pomocą:
	pdbedit -i smbpasswd -e tdbsam
Sprawdz czy coś jeszcze się nie odwołuje do smbpasswd w smb.conf.
No i możesz już używać nowego narzędzia pdbedit. Jak to zrobić co chciałeś
znajdziesz w pdbedit --help :) i (nie wiem czemu) jeszcze inne opcje w man
pdbedit.
Sam tego nie próbowałem, ale piszą że to działa... Lepiej przetestuj gdzieś
indziej. Jeśli nie to chyba będziesz zmuszony zainstalować OpenLDAP i tam
przenieść userów. Piszą w dokumentacji samby że ten tdbsam jest do 250
userów, więc jeśli masz więcej to LDAP.
Powodzenia!

Pozdrawiam
Bartek