ethO /ttyS0

Mam prośbe do grupowiczów o podpowiedz ... Posiadam łącze modemowe w domu i od czasu do czasu zabieram komputer do pracy celem podpiecia pod siec ( zasadniczą szybszą )wykonania apt-get update ...
Sprawa jasna siec pod eth0 zmiana wpisów w /etc/network/ potem apt-setup podanie adresu proxiego i update działa  ...Problem jest po ponownym podpięciu sprzetu pod modem ..prędkość łaczą realizowanego przez ttys0 jest  okropnie wolna mimo przywrócenia wpisów w etc/network/ do tych sprzed podpiecia pod siec ...
Co robie zle ? Moze mi ktos podpowiedziec gdzie szukac błedu bo utknąłem w martwym punkcie .