GG - jakoś nie mogę wystartować... (trochę długie wyszło)

Vi-tam

Żonka zażądała GaduGadu. Zawsze uważałem, że normalnym ludziom coś
takiego nie jest potrzebne... OK, myliłem się.

Mam Sarge, bez KDE i GNOME., w sieć przez Neo.
Zrobiłem przegląd klientów, i wyszło że jest GnuGadu i Tleenx2 (+ekg dla
konsoli). Zainstalowałem wszystkie w najnowszych wersjach.
Zaznaczam, że nigdy nie miałem z tym do czynienia, i jest to "mój
pierwszy raz" ;-)

Z komunikatorami tleen nie ma żadnych problemów - po założeniu kont na
Onecie odpaliły bezproblemowo w obu w/w.

Niestety dokumentacja w gg2 jest żadna, a w tleenx2 prawie żadna.
Serwis www.komunikatory.pl jest generalnie o windzie - tam wszystko
takie proste się wydaje - klik klik i działa, ale u mnie niestety nie.

TLEEN
No więc Tleen generalnie chodzi. Generalnie, bo nie można przesyłać
plików (i chyba w ogóle nie ma takiej opcji, ani w GnuGadu, ani w
Tleenx2?), oraz nie można odbierać wiadomości (a w gg2 chyba nawet
wysyłać?). Np. Tlennx2 pokazuje mi, że dostałem wiadomość, zmienia się
ikonka na kopertę i... to wszystko. Jak wejdę w archiwum Tleenx2 to mogę
oblookać wszystkie wysłane przeze mnie wiadomości, ale w zakładce
otrzymanych wiadomości jest zawsze pusto - nawet jak komunikuje mi, że
właśnie otrzymałem wiadomość.

GaduGadu
Niestety jak wspomniałem, żonka upiera sie na GG, bo tam ma znajomych, z
którymi nagle i nieoczekiwanie zapragnęła utrzymywać stałe kontakty ;-)
Zgodnie ze znalezionymi instrukcjami założyłem sobie konto na serverze
www.1rstWAP.com - pomimo tego i wybrania polecanego servera jobber
chrome.pl, oba komunikatory odmawiają wysyłania SMSów.
Udało mi się również (do tej pory nie wiem jak, to było błądzenie w
ciemnościach ;-) zarejestrować i mam nawet dwa UINy na GG!
Samo GG również nie chodzi w ogóle lub... chodzi dziwnie.
Np. w Tleenx2 po uruchomieniu GG jest zawsze nieaktywne. Za każdym
razem, żeby ruszyło, muszę wchodzić do "Ustawienia GaduGadu/SMS" i
klikać na "Wyrejestruj stary numer" (nie wiem czemu nie przyjmuje raz
podanych ustawień), i dopiero potem na "Zarejestruj nowy numer" (zawsze
ten sam, nigdy nic tu nie zmieniam) i "Zastosuj". Dopiero wtedy "muszę"
porozmawiać z gg.chrome.pl, pisze mi że autoryzacja OK, podaje parę
informacji. I od tego momentu... GG działa połowicznie, w jedną stronę!
Tzn. klienci GG mogę mnie wywołać - mi otwiera się okienko, można
pogadać. Ale ja zawsze mam tleenowski id! Natomiast ja nie mogę nikogo z
GG wywołać, nawet nie mogę dodać użytkownika z GG, bo za każdym razem
dostaję po głowie komunikatem: "Nie masz zarejestrowanego numeru
GG!!!". No to niby skąd wziąłem sobie te 2 UINy?
Status Jobbera w tleenx2 pali sie jako "dostępny", GG jako
"niedostępny" - zawsze.
W GG2 jest identycznie. W ustawieniach podałem server gg.chrome.pl, swój
UIN i hasło. Ale ikonka GG pali sie zawsze na "nieaktywny", nikogo na GG
nie mogę wywołać, natomiast mnie mogą ludziska wywoływać do odpowiedzi
;-), i zawsze zgłaszam się z id tleenowym.

Czy ktoś wytłumaczy mi "jak Abel kozie" jak skonfigurować to GG lub da
namiar na sensowny opis?

pozdrawiam

--
~QLIVER~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~Marcin Landowski~~~~~~~~