ściągnanie pakietów dla innego kompa

Chcę zainstalować sobie małego debiana pod qemu (do testowania modułów jądra). Płytki CD mam stare i chciałbym pościągać nowsze wersje pakietów. Chodzi o to żebym mógł zdefiniować pakiety które napewno
będę potrzebował i żeby program ściągnął je i wszystkie inne od których
one zależą. Czyli praktycznie dokładnie tak samo jak standartowe używanie aptitude (czy apta), ale nie powinien patrzeć że coś już jest zainstalowane (bo na tym debianie pod qemu może tego nie być - z resztą powiedzmy że potrzebuję tych pakietów dla całkiem innego komputera który nie ma dostępu do sieci). Aha i powinien to ściągnąć do innego katalogu niż normalnie (do takiego do którego mam prawa jako zwykły user).
Istnieje program który coś takiego potrafi? Albo: da się to zrobić aptem?

Czytałem apt howto, aptitude-doc, i man do dpkg (mniejwięcej) i nie znalazłem.

To mój pierwszy mail na liste więc sorki za ewentualne wtopy jeśli chodzi o formę maila.

Marek Langiewicz