Re: vmware (wersja gsx) - jaki system plikow

 > W najblizszym czasie bede stawial serwer, ktory bedzie hostem
>vmware.
> Mam zamiar tam zainstalowac Debiana (Sarge) - jak system operacyjny
> hosta. Vmware bedzie w wersji GSX (jedna z nowszych wersji 3 cos
>tam).
> Serwer bedzie mial macierz dyskowa (RAID 1).
> Mam pytanie dotyczace systemu plikow - jaki zapewni mi najwyzsza
> wydajnosc w przypadku, gdy wirtualne dyski beda znajdowac sie w
plikach.
>  A moze kazda wirtualna maszyne umieszczac na osobnej partycji?
(Ale >to
> rozwiazanie pozbawi mnie mozliwosci latwej modyfikacji wielkosci
>dyskow
> wirtualnych hostow)
> Moze ktos ma jakies doswiadczenia w tym wzgledzie?
> Z gory dziekuje za wszelkie podpowiedzi.

Uwzam vmware na systemie op.windows jako host dla maszyn
lunuksowych, uzywam standardowego systemu plikow NYFS i co do
wydajnosci systemu plkowego nie mam zastrzezen, zamisat RAID1
proponowal bym jednak partycje RAID5 na pliki od maszyn wirtualnych,
Uzywam vmware workstaction i  w tej wersji jest do przestawienia
jedna opcja jezeli chodzi o dyski mianowice chodzi mi o
natychmiastowy zapis na dysk przyspiesza to zapisy ,przy 2 maszynach
wirualnych nie odczuwam zadnych spowolnien zapisu, ale ta opcja moze
nie wystepowac w wersji GSX no i nie mam doswiadczenia w tym
temacie, mzoe sie zdazyc  przy wlaczeniu tej opcji i duzej ilosci
maszyn dysk nie wyrobi, gdyz bez tej opcji czesc zapisow robiona
jest do ramu i dopiero potem przenoszona na dysk i w tym momencie
duza ilosc ramu moze powodowac ze dyski nie beda przeciazane a
zapisy bede stale i rownomierne. Co do systemu plkow to zastosowal
bym zwykly ext3 a pliki maszyn wirtualnych umiescil bym na partycji
zbudowanej z RAID5 a sam system chosta na RAID1.