Re: phpmyadmin i mysql: Access denied for user rafal@localhost (using password: NO)

On Sat, 7 May 2005 22:35:51 +0200 (CEST), ma_zak wrote

Zrozumialem, ze logujes sie do serwera zdalnie. Blokowac sie wiec mozesz na
wielu poziomach:
- nie wylaczyles opcji nolisten tcp - domyslnie w debianie ona jest, zahaszuj
w /etc/mysql/my.cnf
- sprawdz, czy mysql 'slucha' na odpowiednim interfejsie na odpowiednim porcie
- zainteresuj sie opcja bind-addres do /etc/mysql/my.cnf, sprawdz netstat
-Nnap | grep 3306 jak to wyglada
- zle zalozyles login - jezeli loujesz sie z kompa 192.168.1.1, musisz podac
login o bazy w postaci: grant all provileges on nazwabazy.* to
user@'192.168.1.1' identified by 'password';
- jak sugerowal przedpisca - skorzystaj z opcji -h adres serwera baz danych
przy polaczeniu
- blokuje Cie tcpwrapper - dokonaj odpowiedniego wpisu w /etc/hosts.allow
- blokuje Cie firewall - odblokowac port

Co do samego phpmyadmina - niestety nie jestem w stanie sie wypowiedziec bez
zajrzenia w konfiguracje.

Powodzenia :)

Pozdrawiam
Michał Prokopiuk