dodawanie aktywatorów

Witam , używam dystrybucji Fedora Core 3.0 , moje okienka to gnome . Podczas instalacji programów , często nie dodaje mi się żaden aktywator do paska , np . mozilla thunderbird jest odpalana albo z konsoli , albo przez grzebanie w systemie plików , a chciałbym miec ją w "Aplikacje" -> "internet" jak dodac tam aktywator ? gdzie się to robi ? nie chce sam tam grzebać , aby czegos nie spaprać. Pozdrawiam i zapraszam również na www.fedora.pl