Jakie patche na 2.4.30 zamiast 2.6.11.x - lub może dobre patche low-latency do jajka 2.6.11

Mam problem....

sprzęt : płyta GA V7-880 (VIA82xx), dysk SATA karta M-Audio 1010LT,
ReiserFS

wczoraj poległem (znaczy się kernel panic o 2.00 w nocy) gdy spatchowane
jajko 2.6.11.7 nie wstało....

no i zatem mam pytanie,jako że generalnie na żadnym z jajek serii 2.6.x
nie działa mi dźwięk (nie wiem czemu - a powinien ale to może bug w
jajku)- jakiego patcha low-latency mam użyć dla jajek serii 2.4.30 (ew.
2.4.29)

może macie jakieś konkretne doświadczenia z systemami czasu
rzeczywistego ?? no i chciałbym korzystać z dobrodziejstw systemu
stawianego na jajeczkach 2.6 (udev itp)

zatem proponowany patch powinien dawać te wszystkie dobrodziejstwa..
albo znakomitą ich większość ..

Piotr