Re: wydajność grafiki

On Thu, May 05, 2005 at 05:21:04PM +0200, Marcin Landowski wrote:
> Prawie w ogóle nie kopiuję. Wypalarka służy mi jedynie do backupów i
> przenoszenia danych.

To wyjmij w ogóle ten CD. Będziesz miał więcej miejsca w obudowie +
każde urządzenie na jednym kablu (tak naprawdę powinno być w IDE, dwa
urządzenia na jednym kablu zabijają wydajność).

> A to ciekawe. Pierwszy raz słyszę, że ma to jakieś znaczenie.

Niekiedy ma, też się dziwiłem.

> Sprawdziłem, mam kable 40-to żyłowe. Klarowano mi że dla UDMA 33MHz
> płyta to wystarcza.
> Czyli sugerujesz jednak podmienić dla dysku taśmę na 80-to żyłową, a CD
> i CD-RW zostawić na 40-to na drugim kontrolerze?
> Czy to da mi realnie odczuwalną poprawę wydajności?

Tak, zmień tę taśmę.
Kontroler masz 66 a nie 33:
VP_IDE: VIA vt82c596b (rev 12) IDE UDMA66 controller on pci00:07.1

Nagrywarkę ustaw jako master, CD na slave albo wywal go całkowicie
(gdzieś w różnych poradach widziałem że lepiej żeby nagrywarka była na
masterze, ale to sprawa niepotwierdzona).

Wanted