Re: wydajność grafiki

Dnia Wed, May 04, 2005 at 12:19:35PM +0200, Marcin Sochacki napisał(a):
> Bardzo zalecałbym pozostawienie dysku jako master samodzielnie na
> pierwszym kontrolerze i przeniesienie CDROM-a na drugi kabel razem z
> nagrywarką.

Hm...  U mnie ten układ powstał w sposób "naturalny" - na początku był
HDD i CD na jednej taśmie, i dopiero w zeszłym roku dołożyłem
nagrywarkę.  W sumie nigdy nie było żadnych problemów. 3 m-ce temu
zmieniłem 10G Fuji na 80G Seagate. Też nie spowodowało to żadnych
skutków ubocznych (poza tym, że przez tydzień nie mogłem zmusić kompa do
pracy, bo działy sie cyrki ;-).  Jedynie ta wydajność grafiki mnie
niezadowala.

> Jeśli kopiujesz dużo płyt w systemie "na gorąco" z CD na CD,

Prawie w ogóle nie kopiuję. Wypalarka służy mi jedynie do backupów i
przenoszenia danych.

> Ponadto, HDD pozostaje jako master i jako taki powinien być na _końcu_
> kabla IDE, środkowa wtyczka pozostanie nieużywana.

A to ciekawe. Pierwszy raz słyszę, że ma to jakieś znaczenie.

W sumie jedyny problem to to, że komp jest w sumie stary i w obudowie
jest strasznie naćpane - nie ma miejsca na nic. Strasznie nie lubię tego
dotykać, bo często zmiana podpięcia taśmy powoduje że "obrusza" się
kilka innych rzeczy i przez tydzień nie mogę dojść z kompem do ładu.
U mnie taśmy ledwie mieszczą się miedzy napędami i zasilaczem i do tego
mocno naciskają na kości pamięci. Strasznie nieprzemyślana konstrukcja.
Naprawdę nie lubię tego dotykać jeśli pracuje poprawnie - bo już się
kilka razy przekonałem, że jak się to ruszy, to zawsze mam kłopoty na
zupełnie nieprzewidzianym poletku :-(

> Oczywiście sprawdź czy jest to odpowiedni kabel -- 80-żyłowy. Do CD może
> być klasyczny 40.

Sprawdziłem, mam kable 40-to żyłowe. Klarowano mi że dla UDMA 33MHz
płyta to wystarcza.
Czyli sugerujesz jednak podmienić dla dysku taśmę na 80-to żyłową, a CD
i CD-RW zostawić na 40-to na drugim kontrolerze?
Czy to da mi realnie odczuwalną poprawę wydajności?

pozdrawiam

--