Re: wydajność grafiki

On Mon, May 02, 2005 at 04:08:07PM +0200, Marcin Landowski wrote:
> ao=sdl vo=sdl

Tak jak pisałem, zwykle szybsze powinno być bezpośrednie puszczanie
obrazu/dźwięku we właściwą rurę zamiast pośrednio przez np. biblioteki
SDL.

A więc:
-ao oss albo -ao alsa (w zależności których sterowników używasz)
oraz
-vo xv
_zwykle_ dają najlepsze efekty.

> Kompilując jajeczko zawsze "każę włączyć" DMA :-)

hdparm -m16 -c1 -d1 /dev/hd?

To taki standardowy zestaw ustawień.

> ...tego nie wiem. Ściągnąłem i zainstalowałem mplayer-586 (nie było dla
> Sarge 686)

OK.

> Eeee... nie znam tych zaleceń. Czytałem tylko artykulik "oglądamy filmy
> pod debianem" na debianusers.pl

Nie musisz się wczytywać w żadne manuale.
Jeśli tego nie masz ustawionego, mplayer przy uruchamianiu filmu
wyświetla coś w stylu:

Linux RTC init error in ioctl (rtc_irqp_set 1024): Permission denied
Try adding "echo 1024 > /proc/sys/dev/rtc/max-user-freq" to your system
startup scripts.
Using usleep() timing

Tak więc powinieneś mieć załadowany moduł "rtc" kernela oraz zrobić to
co powyżej (dobrze jest dopisać do skryptów startowych, np. do
sysctl.conf). Przy czym ta opcja raczej nie przyspieszy istotnie, więc
to kosmetyka.

Wanted