Jaka komórka?

Witaj Listo!
Wiem, że pytanko bardziej pasuje na powiedzmy liste mobile-linux@cos.tam.org
- lecz w Was największe mam zaufanie!!!
Niedługo wkracza czwarty operator gsm co, przynajmniej u mnie; znacznie
przybliża zakup lepszego telefonu po niższej cenie.
Tak jak czytam dokumentacje gnokii to załamuje mnie mała paleta obsługiwanych
nowych modeli. A tu trzeba przecież zgrać komórkę z Debianem.
Pytanko:
jAKIE MACIE DOŚWIADCZENIA Z WŁASNYMI TELEFONAMI I KOMPATYBILNOŚCIĄ Z DEBIANEM.
Interesują mnie tylko modele nowe i zgodne z vCard więc oprócz Motoroli.
(Chyba, że coś uległo zmianie...)
Podajcie proszę jakich modeli używacie, aplikacje z pomocą której
łączycie się z nimi, nazwę dystrybucji, jąderka... schody na które
napotkaliście... oraz które z funkcji telefonu dotępnych pod windowsem pod
linuksem nie działają... i odwrotnie :) Myślę tu o takich bajerach jak obsługa
foto, mp3, dyktafonu... (ja przeszedłem gehenne z moim dotychczasa nokia).
Pozdrawiam i z góry dziękuję! Mam nadzieję pomożecie w wyborze telefonu.

--
Hubert Lautenszleger <hubert@os.pl>            mobile: +48 889 130 255