Dźwięki w Debianie

Witam!

Niby działa mi dźwięk na Deibanie, ale mam z nim parę problemów:
1) Czy nie można uruchomić paru programów odgrywających dźwięk na raz? Na windzie możliwe było puszczenie sobie muzyki w tle i np. uruchomienie gierki. Chwilowo coś takiego u mnie nie przechodzi. Jedno albo drugie jest wtedy "głuche". Może trzeba coś zmienić w plikach konfiguracyjnych, czy mam się z tym pożegnać? 2) Ogólnie odtwarzam muzykę korzystająć z Rythmboxa, ale czasem jak skorzystam z innego programu np. XMMS, to po paru sekundach odtwarzania dźwięk zamiera. Wtedy już dalej każda aplikacja milczy. 3) Czasem z bliżej nieustalonych powodów, włączając Rythmboxa otrzymuje komunikat "OSS device /dev/dsp already in use by another program", co dziwne bo nic innego związanego z muzyką nie mam uruchomionego, ps -all także nie pokazuje niczego, co mogłoby chcieć dostępu do karty dźwiękowej. Jeśli wtedy ucuchamiam jakąś grę, to wywala mnie, albo zawiesza się.

Jedynym wyjściem w takich sytuacjach jest reboot, czego *bardzo* nie lubię robić.

Pewnie coś trzeba się pobawić z konfiguracją, tylko jako początkujący użytkownik nie za bardzo wiem gdzie i jak. Alsaconf(czy jakoś tak) nie pomaga.

Pozdrawiam,
JRX

--
JRX --> "alien" + "server" + /at + "op" + /dot + "pl"
If the words "open source" get you more excited than