Re: Coś zepsułem - Sarge zgubił urządzenia :-(((

Jak podają anonimowe źródła, przepowiedziano, że Marcin Landowski napisze:

> No i się zapędziłem w kozi róg - po reboocie komp przestał widzieć
> myszkę i kartę sieciową (i może inne rzeczółki - nie sprawdzałem, a te
> dwie rzuciły mi się od razu w oczy).

Obstawiam hotplug względnie może nawet modutils (2.4) czy
module-init-tools (2.6).

[...]
> Nie mam pojęcia co mogłem usunąć, że takie spustoszenie się porobiło...
> Potrafi mi ktoś pomóc i podpowiedzieć, co znów muszę doinstalować?
>
> Sarge jest w najnowszej wersji upgradeowany wczoraj.

1. zrób sobie kopię aktualnego pliku
/var/lib/dpkg/status

2. zrób sobie kopię /var/backups/dpkg.status*

3. porównaj najnowsze daty, względnie aż do daty awarii

   #rozpakowanie
   gzip -d *.gz

   #katalog na przetworzone dane
   mkdir pp

   #dostaniesz linie w stylu: "Package: libgal19: install ok installed"
   for i in *status* ; do
   	grep -E "^(Package:|Status):" $i |\
		sed -e'/^Package/{h;d};/^Status/{x;G;};s/.Status//g' |\
		sort >./pp/$i
	touch -r $i ./pp/$i
   done

   #porównanie
   diff -u pp/status pp/dpkg.status.whatever

(kopie kopii się przydadzą, bo jak zaczniesz coś zmieniać, to będzie ich
 przybywać)

Jacek Kawa  **I mine in my mine and what's mine is mine.** ['Feet of clay']