walka ze spamem

Witaj lista!

hejka

debianek SID

postfix

uzywam amavia + clamav oraz spamassasina
do walki z virusami i spamem

i mam do Was pytanie jak dodatkowo walczyc ze spamem gdyz mimo
dzialania spamassasina troche tego przechodzi ...

mam min. wpisy w main.cf

smtpd_client_restrictions = reject_rbl_client relays.ordb.org

ale czy istnieje mozliwosc ustawienia czegos tkaiego ze jest np. adres
e-mail:

black-list@mojadomena.pl

i jesli jakis moj user posle na ten adres maila to adres jest dodawany
do black listy jakiejs i jest blokowany jako spam ???

znalazlem w pakietach cos takiego:

bld - Black List Daemon, automatically build blacklists
bld-postfix - Postfix tools for the Black List Daemon
bld-tools - Generic tools for Black List Daemon

ale nie wiem czy to jest to dokladnie o co mi chodzi i czy ktos mial z
tym do czynienia ...

wiem ze jest tez

bsfilter - Bayesian spam filter
ale tutaj potrzebna jest tez ingerencja usera zeby uczyc go co jest
spamem

no i powstaje pytanie czy jesli ktos odbiera poczte outlookiem moze
uczyc co jest spamem a co nie ?? ;]

prosilbym o jakies mozliwe bliskie mojej konfiguracji
rozwiazania/wskazowki,
zebym nie musial calosci przerabiac czyli:

postfix + amavised + spamassasin + cos dodatkowego do blokowania spamu

--
Pozdrowienia,
 bieniu gras