Re: Ujarzmienie demona pppd

Jak podają anonimowe źródła, przepowiedziano, że Hubert Lautenszleger napisze:

> Oda o kppp
[...]

> W tym momencie mogłem spokojnie wysłać tego posta. Tagnęły mną jednak
> rozterki iż do niektórych bardziej przemawia proza. Miłosnicy Lema -
> czytajcie wersję nr 2!

[...]
> Odpalam KPPP, przechodzę przez konfigurację, tpsa, 0 2021.., ppp, ***....
> Przecież robiłem to niejeden raz!
> Wciskam POŁĄCZ. Spoko, spoko... modem twardo wydaje z siebie znajome dźwięki
> i nagle kiszka. Z tego co pamiętam to powinno być uwierzytelnianie a tu
> komunikat "PPPD niespodziewanie zakończył działanie! Stan zakończenia: 1
> Poczytaj 'man pppd'."

0. dodaj się do grupy dialout; /dev/modem -> /dev/ttyScostam
   powinien mieć prawa ustawione pod nią o ile pamiętam

1.

cat > /etc/ppp/peers/0202122 <<EOF

/dev/modem 115200 modem
crtscts
noipdefault
defaultroute
asyncmap 0
lock
name ppp
debug debug debug
connect '/usr/sbin/chat -v -f /etc/ppp/peers/chat-0202122'
EOF

2.
cat >/etc/ppp/peers/chat-0202122 <<EOF
ABORT "NO DIALTONE"
ABORT "ERROR"
ABORT "NO ANSWER"
ABORT "BUSY"
ABORT 'BUSY'
ABORT 'NO ANSWER'
ABORT 'Login Incorrect'
ABORT 'ERROR'
ABORT 'NO CARRIER'
"" "AT"
"OK" "ATZ"
"OK" "AT &F1 &C0 E1 V1 X4 Q0 M0"
"OK" "ATDT0202122"
CONNECT ""
EOF

3.
echo "" >>/etc/ppp/pap-secrets
echo "ppp * ppp" >>/etc/ppp/pap-secrets

4.
pppd call 0202122

a możesz nawet: pppd -nodetach call 0202122

[...]
> Co mówią Wasze szklane kule?

Pozdrawiają

--
Jacek Kawa              **All tribal myths are true,
            for a given value of "true"** ['The Last Continent']