Re: ograniczenie (ilosci danych) ruchu na wirtualkach

Sebastian P. wrote:
Witaj Wojciech,

W Twoim liście datowanym 12 kwietnia 2005 (22:03:18) można przeczytać:

za wszelkie wskazowki bede niezmiernie wdzieczny

WZ> nie jestem pewien ale chyba htb przez iptables z markowaniem pakietów
WZ> (iptables rozumiejące domeny)

chyba to nie jest dobry pomysl zwazywszy ze musze to rozliczac
miesiecznie a nie chwilowo nie chodzi o zatykanie lacza jednoczesnie
tylko o to ze ludzie przeginaja z iloscia ruchu np na ftp i www na
maszynie ktora sama podlega ograniczeniom  mam 300 GB transferu u
zagranicznego providera na laczu 1Gbps wiec wystawienie paru filmow
nie stanowi problemu natomiast okazuje sie np po 30 dniowym uptime ze
mimo ze nie powinno byc takiego ruchu cos generuje 250 GB wiec
zaczelem sie interesowac ci jest grane ze przy 50 witrynach mam takie
ilosci danych a liczniki rejestruja po 2000-3000 odwiedzin na witryne
po zliczeniu ze kazdy odwiedzajacy pobierze np cala witryne nie
powinno przekroczyc to 6 gb wiec skad ruch ? sprawdzilem zawartosc
serwisow i okazalo sie ze na serwie sa udostepniane pornole i inne
filmy pozwolilem sobie im zmienic uprawnienia wiec nie mozna juz ich
pobierac napisalem maile do klientow z filmami ze nie skasowalem im
filmow tylko dlatego ze nie jestem od tego zeby kasowac ich wlasnosc
tyle ze to oni maja usunac te smieci z serwera bo moze sie tym ktos
zainteresowac (np policja) czesc zasobow zostalo skasowanych przez
wlascicieli ale chcialbym nawet jesli sie cos takiego powtorzy nie
miec taikiego ruchu na maszynie bo nie po to kupilem 2 procowa maszyne
zeby trzymac na niej filmy

Nie napisales ktora wersja debiana. Jesli stabilna to jednak mod_throttle jest (?bylo?) dostepne i dziala. Dla apache2 i sarge faktycznie nie ma. Jest teoretycznie bw_mod. Problem w tym ze przy stosunkow niewielkim pasmie (ok.100Mbps) potrafi on zarznac calkiem sensowna maszyne - nie mowiac o tym ze sposob ograniczania / rodzaj odpowiedzi wysylany do klienta jest delikatnie mowiac niedopracowany (moze wygenerowac wiecej ruchu niz bylo by bez ograniczenia). Ivan pracuje nad tym ale hm... to chyba jeszcze potrwa. Jesli chcesz ograniczyc skutecznie uzyj jednak htb/iptables albo jakiegos mechanizmu zewnetrznego. No i jesli problemem jest nielegalne udostepnianie plikow o okreslonych typach to pamietaj ze masz do dyspozycji dzialajacy mod rewrite :>