Niestabilność fontów w konsoli

Witam

Zainstalowałem sobie Debiana Sarge. Nakłoniłem konsolę do używania
polskich fontów.
Jednakże gdy tylko uruchomię np. polecenie pstree, to już nie mam
polskich fontów. Gdy próbuję używać polskich znaków, na ekranie widzę
kwadraty.
Dopiero /etc/init.d/console-screen.sh przywraca ustawienia.
Podobnie jest (giną polskie fonty w konsoli), gdy uruchomię X-y (po
zainstalowaniu sterów nvidii).
Poprawcie mnie jeśli się myle, ale wydaje mi się, że takie używanie
/etc/init.d/console-screen.sh za każdym razem, gdy skorzystam z jakiegoś
programu (jak np.pstree bądź X-ów), nie jest czymś normalnym.
Czy ktoś spotkał się z takim problemem?