proftpd i mod_ratio

Witaj lista!

hejka

ProFTPD Version 1.2.10 (1.2.10-10)
Debian SID

czy ktos z grupowiczow ustawial w proftpd z paczki ustawienia dla
ratio ??

kawalek mojego konfiga proftpd.conf

DefaultRoot                     ~

IdentLookups                    off
# Uncomment this if you are using NIS or LDAP to retrieve passwords:
#PersistentPasswd               off

# Uncomment this if you would use TLS module:
#TLSEngine                      on

# Uncomment this if you would use quota module:
#Quotas                         on

# enable module
Ratios on

# Save ratios in plain text. READ Above.
SaveRatios on

# Required for SaveRatios
RatioFile "/home/ratio.dat"
RatioTempFile "/home/ratio.tmp"

samo ratio przy aktualnej sesji mi dziala poprawnie ale chcialem
skorzystac z SaveRatios jak widac pliki mam zdefiniowane ratiofile i
ratiotempfile

chmod na tych plikach to 777 a chown usera i grupy na ktorej chodzi
proftpd

i teraz przy logowaniu sie usera zlimitowanego mam w logach:

[192.168.1.2]) - Error opening ratios file.

nie wiem jak doprowadzic do dzialania te 2 pliki z saveratio ...
szukalem troche na googlach ale jedyne co znalazlem to opisy dyrektyw
proftpd z ktoryxh malo wynika ... a na stronie oficjalnej mod_ratio z
tego co wyczytalem to pliki musza byc odczytywalne i zapisywalne dla
wszystkich czyli chmo 777 to juz max no a wlasciciel to user i grupa
proftpd ... zlimitowani userzy lacza sie po aonymous a ratio ustawiam
dla danego hosta

hostratio

jesli ktos juz przez to przeszedl to prosze o wskazowke

--
Pozdrowienia,
 bieniu gras