kupa pytan na temat debiana sid 64 i sprawnosci

Witam,

Nie chciałem pisać tego emaila, ale juz zglupialem.
Jednak po kolei.
sprzet:
amd64 3000+
Gigabyte GF6600 PCI-E GV-NX66128DP (grafika)
Gigabyte GA-K8N Ultra-9 nVidia nForce4 Ultra (motherbord)
oprogramowanie
Debian, sid-amd64-netinst.iso
kernel z apt'a 2.6.11-9
apt:
http://debian-amd64.alioth.debian.org/pure64 sid main contrib non-free

No wiec sgłupiałem totalnie. Mianowicie instaluje bezproblemowo (po
24h bezproblemowo ^_-; ciezko znalezc info) stery do nforce i na
koniec pisze mi ze mam zrobic update systemu. I teraz, normalnie z
kernelem 2.6 powinien byc modprobe.conf zas z 2.4 modules.conf, zgadza
się? No to czemu instalacja sida pod 64 nie stworzyla mi
modprobe.conf? Przeciez instalacja jest z kernela 2.6.8...
Teraz nie wiem co wyedytowac, ponieważ w modutiles nie mam wpisanego
aliasu do forcedeth... Jak stwrzyc modprob.conf? cos bylo do tworzenia
czy do zmiany, ale co... jak sprawdzic co jest aktualnie instalowane i
jak to zdemontowac? wiem, ze sa to pytania newbe, ale do tej pory
wrzucalem sobie wszystko do kernela i bylo ok (athlon 650 ^_-), teraz
mam schody... Narazie nie chce robic wlasnego kernela, bo chce
sie nauczyc... lsmod wypisuje mi dane, ale czy 0 oznacza ze nie jest
uzywany?

Dalej, to samo z grafika, niby zainstalowala sie, mam edytowac confik
Xfree, wrzucilem/usunalem moduly, zmienilem driver na nvidia a mimo to
mam nadal error: http://granilith.republika.pl/XFree86.0.log

ps, nie mysle o emulacji 32 bitowej architektury, ale OpenGL ja
emuluje, instalowac sie instaluje, ale na koniec wykrzykuje ze nie ma
pliku libGL.so.0.7174, ale on istnieje... Dziwne... moze jakis
bibliotek mu brakuje, ale w logu mam tylko to:
ERROR: The runtime configuration check failed for library 'libGL.so.1.0.7174'
(expected: '/emul/ia32-linux/usr/lib/libGL.so.1', found: '(not found)').

--
Pozdrawiam serdecznie:
 mons                          mailto:mons@op.pl