Re: GRUB po instalacji XP

Jak podają anonimowe źródła, przepowiedziano, że NetOperek napisze:

[...]
> Pytanie do bardziej obeznanych użytkowników Debiana:
> Czy istnieje prosta metoda przywrócenia BootLoadera za pomocą
> instalatora Sarge?

Instalatora z Sarge dawno nie używałem (może nawet nigdy, ale właściwie
nie jestem pewien :), ale jeśli chodzi o gruba, to istnieje kilka innych
rozwiązań. Np.: robisz sobie gdzieś dyskietkę ratunkową
(cd /boot/grub/ && cat stage1 stage2 >/dev/fd0), startujesz z niej i:

1. reinstalujesz gruba:
   root (hd0,0)
   #sprawdzanie, czy jestes na dobrej partycji
   find /boot/grub/stage1
   #instalcja w mbr
   setup (hd0)

   #testowanie nowej konfiguracji
   rootnoverify (hd0)
   chainloader +1
   boot

2. po prostu startujesz system (a potem odtwarzasz gruba)
   root (hd0,0)
   kernel /boot/vmlinuz ro apm=off ...  opcje ...
   initrd /boot/initrd
   boot

(ta druga opcja może się przydać, jeśli np. wersje gruba
 na dysku i na dyskietce są z jakiegoś powodu niezgodne)

--
Jacek Kawa  **Tu się urodziłem i tu umrę! Więc lepiej gdzieś wyjadę,
                    bo po co ryzykować...** [Kabaret Potem]