Re: startx

Witam!

On Thu, Mar 31, 2005 at 01:43:58AM +0200, Andrzej Dalasiński wrote:
> Masz trochę racji, ale...

Ma bardzo duzo racji.

> Oczekujesz, że jaką radę powinno się dać osobie, która nie
> czyta dokumentacji, nie czyta logów i nie używa googli?

Zeby wykazala sie samodzielnoscia i zaczela czytac dokumentacje
i logi oraz uzywac Google'a. A gdy sobie dalej nie bedzie radzic,
zeby podala jak najwiecej danych na temat problemu.

> Odesłanie do łatwiejszej dystrybucji doprowadzi do:
> 1. Kolega pomyśli sobie: "Co?? Ja nie dam rady????" i zacznie
> czytać manuale oraz logi, a pierwszej pomocy poszuka w
> googlach.

Trzeba jeszcze wiedziec jakie manuale i logi czytac oraz o co
zapytac Google'a. Moze to oczywiste dla doswiadczonego uzytkownika,
ale skad niby poczatkujacy, ktory jeszcze nie zna systemu, mialby
to wiedziec?

> 2. Kolega pomyśli: #@%$@%!~@#~! i odpuści sobie debiana na
> rzecz jakiegoś mandarka i nie będzie więcej truł.

Nie bedzie "truc" tutaj, ale zacznie to robic gdzie indziej.
Az w koncu nadejdzie dzien, w ktorym nie znajdzie odpowiedniej
paczki w swojej dystrybucji i ktos mu doradzi, zeby zaczal
uzywac Debiana ;)

3. Kolega pomysli: "Debianowcy to egoisci, zadzieraja nosa
i nie chca pomagac innym, wiec dalej bede uzywal Windowsa,
choc nadal bede czul sie nieszczesliwy z tego powodu". Czy nie
wolalbys, zeby po Ziemi chodzilo mniej nieszczesnikow? ;)

4. Kolega pomysli: <dopisac wlasny wariant>

> Oba przypadki są korzystne dla mnie i prawdopodobnie dla
> Ciebie.

Zatem najlepiej w ogole zlikwidowac ta liste, bo nie bedzie
trzeba juz tracic cennego czasu na czytanie zadnych mejli
i odpisywanie na nie :P

> Paradoksalnie najwięcej o uniksach nauczyłem się od
> starszego kolegi który na pytanie jak zrobić "cośtam" np.
> w postfiksie odpowiadał: "man postfix". Kiedyś uznawałem
> to za złośliwość, dziś jestem mu wdzięczny.

Dobrze miec takiego kolege i samemu sie uczyc. Zauwaz jednak,
ze nie mozna do wszystkich przykladac wlasnej miary.

Milego dnia!

P.