Re: startx

On Wednesday 30 March 2005 22:59, Super Maciej wrote:
> Cześć
> Jestem nowym użytkownikiem Debiana 3.0 (albo, może lepiej zamierzam
> być),
Jeśli jesteś baardzo początkującym i chciałbyś nie zrazić się do linuxa to
(zaraz zostanę pojechany przez wszystkich z tej grupy) polecam prostszą
dystrybucję, np. Suse.
> [...]
> jakąś drobną opcję podczas procesu  instalacyjnego? System mi się
> instaluje, na końcu pojawia się podziękowanie kończące instalacje "Thank
> you for choosing Debian!"- czy coś takiego, więc chyba większych błędów
> nie popełniam - przynajmniej tak mi się wydaje? Oczywiście podczas
> instalacji wybieram opcję X-user i wszystko co tam jest w moim
> przekonaniu z X-ksami związane.
>
>  Wydanie komendy startx powoduje ukazanie się komunikatu:
>  "Fatal server error: no screens found XIO: fatal IO error 104
> (connection reset by peer) on X server ":0.0" after 0 requests (0 known
Jeśli mimo tego chcesz zostać userem debianowym to polecam częste używanie
google. Zgłaszając się od razu z każdym problemem na grupę będziesz baaardzo
powoli rozwiązywał problemy, wpierw sam poszperaj. Wiele twoich problemów
może zostać rozwiązanych jak po prostu wkleisz cały tekst wyskakującego błędu
obejmując go cudzysłowiem (jak to zresztą powyżej zrobiłeś ) do google.
Eksperymentuj :)

> Natomiast przed uruchomieniem środowiska tekstowego pojawia się coś
> takiego: "I cannot start the X server (your graphical interface). It is
> likely that it is not set up correctly. Would you like to view the X server
> output to diagnose the proble?"
To samo, do google i przeglądaj rezultaty ...

> Jak by ktoś przypadkiem wiedział co powinienem zrobić? to prosił bym o
> odpowiedz?
> A tak ogólnie to jest fajnie, byłem nawet wstanie zainstalować sobie mc
> co jak na moje zdolności to i tak niezły wyczyn;-)
> Dodam jeszcze tylko że moja karta graficzna to ATI Radeon.
> --
> Pozdrawiam Wszystkich.
> Maciej

Gratuluję zainstalowania mc, też kiedyś byłem dumny z tego powodu :)