Ping

Od dłuższego czasu nurtują mnie dwie wartości na wyjściu programu ping.
Postanowiłem spytać... bo zanim w googlach przebrnę przez ilość pingów wszelkiego rodzaju to świt mnie zastanie.

Co to jest mdev i ipg/ewma?
Pierwsze pojawia się jako czwarty parametr: min/avg/max/mdev
Drugie pojawia się gdy do pingowania użyjemy opcji ping -f (flood)

I jeszcze jedno 56(84) - to jest wielkośc pakietu, ale co jest w jednym nawiasie, a co w drugim (czyżby z nagłówkiem i bez?)?
Jest gdzies dokładny opis tego co wypluwa ping?

Z góry dzięki za odpowiedź.