zmiana hardware'u - co robić? (długie)

Witam liste,
Nigdy nie zastanawialem sie czy linux mi ruszy po zmianie hardware'u
(płyta główna, ram i procek).. otóż miałem dwie stacje :

1.Celeron 530 (mendocino) ,P4VAP-AP ECS (klient)
2.Pentium MMX 200  , Jakaś płytka (routerek)

Zmieniłem konfigurację w następujący sposób:

Pierwszy komputer
1->Athlon 2.0 Thoroughbred + K7S5A , 1 GB RAM

Router (przy czym ruter zmieniłem w krótkim czasie dwa razy)
2->Celeron 530 ,(płyta jak wyżej) -> 3. Celeron 1.1 Ghz ,P6S5A ECS

I teraz moje pytanie  - w związku z tym że obdywa komputery po prostu
się ZAWIESZAJĄ podczas pracy po zmianie hardware;u (gdzie "zawieszają"
oddaje najpełniej to jak można opisać to zjawisko) : Czy są jakieś
sposoby, podmianki w konfach lub jakiś sposób na powiedzienie
systemowi "jest nowy hardware , proszę odświeżyć konfigurację" ????

Z tego co udało mi się poszukać i z tego co wiem, to w zasadzie jedyną
rzeczą którą można zmienić są
-ładowane moduły (ale one same się odświeżą)
-jądro (jeżeli mamy coś nowszego)
-.... ?

No właśnie.. co jescze i jak to zrobić ?
--
Pozdrawiam, Wojciech Ziniewicz