Wypalanie DVD

Witam !

Do tej pory używałem nagrywarki płyt CD i pakietu cdrecord, ale niestety danych ciągle przybywa.

Przymierzam się do archiwizowania danych na nośnikach DVD. Jeśli podstawą ma być niezawodność, to w grę raczej wchodzi PLEXTOR.

Z jakiego standardu płyt najlepiej korzystać do archiwizacji danych (DVD-R czy DVD+R) ?

Czy do nagrywania w woodym (proces nagrywania implementuję wyłącznie w skrypcie, nie używam X-ów) oprócz cdrecord jest jakaś lepsza alternatywa ?, np. dvdplusrw ?

Czytałem, że za kilka lat na rynek mają wejść nośniki Blu-Ray z zapisem 27 GB danych i trwałością nośnika do 30 lat.

Pozdrawiam

Rafał