Re: freeradius z src-deb

On Tuesday 22 of March 2005 15:23, Marcin Owsiany wrote:

> Lepszym rozwiązaniem jest wykonanie zamiast ostatniej komendy:
> dpkg-buildpackage -rfakeroot -uc -us

 Dzięki za podpowiedz

> Zostaną sprawdzone zależności na czas budowania (ang. build-depends),
> które należy w razie ich braku zainstalować. Pewnie będzie ich masa,
> więc żeby sobie nie robić bałaganu polecam pdebuild (ale ostrzegam, że
> chwilę trzeba nad nim posiedzieć, zanim się da używać).

> Wygląda na brak pakietu -dev biblioteki gdbm (dpkg-buildpackage to
> sprawdzi). Najłatwiej go po prostu doinstalować..

 Właśnie trochę sie gubię z zależnościami, które pakiety są potrzebne i w
jakich wersjach, a debian/control mocno ta sytuacje rozjaśnia, wiec sie
przyznaje ze moje pytanie było w paru miejscach przedwczesne. teraz wiem już
dużo więcej, jednak dalej mi sie nie udało, ale będę próbował.

> Można.

> DEB_BUILD_OPTIONS nie jest po prostu doklejane do wywołania "configure".
> Przez tą zmienną przekazuje się tylko (kiedy ostatni raz czytałem debian
> policy) parametry noopt i nostrip.

[...]
> Musisz poczytać jakieś README/INSTALL i dowiedzieć się jak to się włącza
> dla tego pakietu, a następnie dodać/zmodyfikować odpowiednią opcję przy
> wywołaniu configure (j/w).

Doczytałem, faktycznie trzeba lekko zmienić debian/rules.

> Gdyby Ci się nie udało, to krzycz, może będę miał chwilę żeby obadać to
> bliżej :)
>
> pozdrawiam,

Jeszcze mi sie nie udało, ale będę sie starał.
Mam już pewne podejrzenia (paczka od kolegi d_rob@go2.pl się zainstalowała,
ale program mi sie wysypuje gdy następuje próba autoryzacji, jakiś błąd z
bibliotekami oczywiście.. teraz niestety nie mogę go przytoczyć ). Postaram
się poradzić sobie sam, jeśli mi się nie uda nie omieszkam zapytać. Dzięki!

pozdrawiam
Krzysiek.