Re: freeradius z src-deb

On Sun, Mar 20, 2005 at 10:28:42PM +0100, Krzysztof L. wrote:
> Ponieważ freeradius 1.0.2-1 z paczek nie obsługuje TLS (ze względu na
> licencję) próbuje sam zbudować paczkę ze źródeł debiana. Postępuje wg. opisu
> na debianusers.pl:
> $ apt-get source freeradius
> $ dpkg-source -x freeradius_1.0.2-1.dsc
> $ debian/rules build

Lepszym rozwiązaniem jest wykonanie zamiast ostatniej komendy:
dpkg-buildpackage -rfakeroot -uc -us

Zostaną sprawdzone zależności na czas budowania (ang. build-depends),
które należy w razie ich braku zainstalować. Pewnie będzie ich masa,
więc żeby sobie nie robić bałaganu polecam pdebuild (ale ostrzegam, że
chwilę trzeba nad nim posiedzieć, zanim się da używać).

> checking for gdbm.h... no
> checking for gdbm_open in -lgdbm... no
> checking for gdbm_fdesc... (cached) no
> configure: error: set --without-rlm_counter to disable it explicitly.

Wygląda na brak pakietu -dev biblioteki gdbm (dpkg-buildpackage to
sprawdzi). Najłatwiej go po prostu doinstalować..

> Rozumiem, że jest problem z z modułem rlm_counter i można spróbować
> paczkę bez niego.

Można.

> Niestety nie jestem pewiem jak to zrobić, gdyż
> wpisanie:
> #DEB_BUILD_OPTIONS="--without-rlm_counter"
> #debian/rules build
>
> kończy się tak samo :(

DEB_BUILD_OPTIONS nie jest po prostu doklejane do wywołania "configure".
Przez tą zmienną przekazuje się tylko (kiedy ostatni raz czytałem debian
policy) parametry noopt i nostrip.

Musiałbyś prawdopodobnie zmodyfikować plik, z którego skrypt configure
jest wywoływany (prawdopodobnie debian/rules, chociaż jeśli pakiet używa
bardziej złożonego systemu budowania, to może to być gdzie indziej).

> Poza tym nie mogę nigdzie doczytać, czy kompilując sposobem
> debian/rules nie pozbawiam się TLS`a na który mi zależy, a nigdzie nie
> widze opcji w stylu --enable-tls?

Musisz poczytać jakieś README/INSTALL i dowiedzieć się jak to się włącza
dla tego pakietu, a następnie dodać/zmodyfikować odpowiednią opcję przy
wywołaniu configure (j/w).

Gdyby Ci się nie udało, to krzycz, może będę miał chwilę żeby obadać to
bliżej :)

pozdrawiam,

Marcin
--
Marcin Owsiany <porridge@debian.org>             http://marcin.owsiany.pl/
GnuPG: 1024D/60F41216  FE67 DA2D 0ACA FC5E 3F75  D6F6 3A0D 8AA0 60F4 1216