Re: Apt-get i parę innych pytań

On Monday 21 of March 2005 19:28, Rafał Rawicki wrote:
> 1. Jak zatrzymać aktualizację wybranych przez siebie pakietów (tak żeby
> po apt-get dist-upgrade nie aktualizowało mi ich)

nacisnąć = w dselect czy aptitude, bądź ustawić "ręcznie" flagę hold
`echo $nazwa_pakietu hold | dpkg --set-selections`

> 2. Co polecacie do nagrywania płytek CD-Audio... Jaki program ma obsługę
> OGG-ów? - chce z tego zrobić CD czytate w zwykłej wieży.

k3b ? ;-) mp3roaster? Masz tego całe multum.

> 3. Jak w Debianie wygląda używanie dyskietek :/
> Nigdy mnie to za bardzo nie interesowało bo dyskietek nie używam ale po
> wsadzeniu dyskietki montuje ją i odmontować już nie chce "Device is
> busy" pomimo że device busy wcale nie jest, zmiena dyskietki i
> wciśnięcie "Odśwież" też nie powoduje zmiany zawartości folderu.
> W dodatku ten idiota tworzy sobie na dyskietce śmietnik ".Trash" - da
> się to wyłączyć?

Hm. No nie wiem. Zazwyczaj jeżeli jest jakiś otwarty plik (czyli np. masz
otwarty katalog tam gdzie zamontowałeś dyskietkę) to jej nie odmontujesz. By
sprawdzić "o co mu chodzi" możesz wykonać polecenie
/usr/bin/lsof /dev/fd0
które powinno Ci pokazać jakie procesy blokują odmontowanie danego urządzenia.
(tak mniej więcej). A co do .Trash - nie mam pojęcia ;-) bo to chyba
GNOME'owe zabawki...

Pozdrawiam.

--
Lech Karol Pawłaszek <ike>
"You will never see me fall from grace..." [KoRn]