freeradius z src-deb

Witam!

Ponieważ freeradius 1.0.2-1 z paczek nie obsługuje TLS (ze względu na
licencję) próbuje sam zbudować paczkę ze źródeł debiana. Postępuje wg. opisu
na debianusers.pl:
$ apt-get source freeradius
$ dpkg-source -x freeradius_1.0.2-1.dsc
$ debian/rules build

i otrzymuje:

configuring in src/modules/rlm_counter

{...dużo tekstu chyba zbędnego, a następnie]

checking for gdbm.h... no
checking for gdbm_open in -lgdbm... no
checking for gdbm_fdesc... (cached) no
configure: error: set --without-rlm_counter to disable it explicitly.
configure: error: ./configure failed for src/modules/rlm_counter
make: *** [build-simple] Błąd 1

Rozumiem, że jest problem z z modułem rlm_counter i można spróbować paczkę bez
niego. Niestety nie jestem pewiem jak to zrobić, gdyż wpisanie:
#DEB_BUILD_OPTIONS="--without-rlm_counter"
#debian/rules build

kończy się tak samo :(

Więc chyba robie coś nie tak?
Może mnie ktoś nakierować?

Poza tym nie mogę nigdzie doczytać, czy kompilując sposobem debian/rules nie
pozbawiam się TLS`a na który mi zależy, a nigdzie nie widze opcji w stylu
--enable-tls?

Używam Sid`a.

Z góry dzięki za pomoc/linki.

Krzysiek