shutdown i wydajność - wyniki zabawy oraz pytanko apropos KDE-3.2

Witam!
Tydzień temu podzieliłem się z Wami problemami dotyczącymi wydajności i
niekompletnego zamykania systemu.
Wyniki rad?
hdparm -d1 -k1 /dev/hda                ZADZIAŁAŁO!
moduły ACPI, APM                       NIESTETY nie, lecz prace nadal trwają

Na horyzoncie pojawił się jednak kolejny problem.
Woody, przyznam nie dotarłem jeszcze do sensu takiego stanu rzeczy; to
dystrybucja zawierająca na 10 płytkach strasznie dużo pakietów, lecz
niesamowicie starych! Dla mnie, osoby łączącej się z siecią z pomocą
technologii V90  to niezbyt wesoły stan rzeczy. Korzystając z łącza w pracy
ściągnąłem deby KDE 3.2 i przeniosłem na swojego twardziela, lecz nie
potrafię wskazać apt-get-owi by korzystał z tych pakietów. JAK MU JE
WSKAZAĆ?
Sciągnięty z serwera kde.org cały katalog 'debian' z KDE 3.2.2 u mnie
znajduje się w
'/home/dla_wszystkich/kde-debian'
Chyba trzeba wskazać pliczek 'Packages'? Prawda?
Za który plik konfiguracyjny się zabrać?
Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Hubert Lautenszleger