Re: sarge + kerne 2.6.11 + bootsplash = brak ><

On Friday 18 of March 2005 00:31, mons wrote:
> Witam,
>
> Postanowiłem zainstalowac bootsplasha. Jednak mimo zalecen ze strony:

Po jakimś czasie przejdziesz na fbsplash... ale do rzeczy.
[...]

> Poniewaz nie jestem pewien czy wszystko dobrze robilem, spisalem
> komendy, ktore wykonywalem i zarazem pomijalem

Dobry pomysł! :-)

> tar -zxf linux-2.6.11.3.tar.gz
> cd linux-2.6.11.3
> patch -p1 < bootsplash-3.1.4-2.6.11.diff

Rozumiem, że patch ze strony bootsplash.de ? Ta strona posiada także
repozytorium (co podejrzewam, także wiesz) i w tym repozytorium jest paczka
kernel-patch-bootsplash - jeżeli korzystasz (a korzystasz) z make-kpkg możesz
używać przełącznika --added-patches ;-) reszta ewentualnie w manie (to tak na
przyszłość)

[...]

> bootsplash zainstalowany z aptitude

I wygenerowałeś initrd, prawda? np. /boot/splash.initrd - coś w tym stylu

> nie zrobilem:
> splash -s -f /etc/bootsplash/themes/current/config/bootsplash-1024x768.cfg

> Poniewaz juz jest (wczensiej robilem, ale plik binarny robil sie
> pusty, po kompilacja jadra mam ponownie lik binarny...)

Powinien być. dpkg-reconfigure bootspash tworzy właśnie ten plik.

> Dodatkowo zamieszczam congig kernela:
> http://granilith.republika.pl/kernel-2.6.11.3-17032005-bootsplash-3.conf

Konfig wygląda poprawnie.

Jedynie czego nie wiem, to czy dopisujesz do /boot/grub/menu.lst do parametru
kernel odpowiednie argumenty. W Twoim wypadku sekcja jedna powinna wyglądać
mniej więcej tak:

title           Debian GNU/Linux, kernel 2.6.11.3-17032005-bootsplash-3
root            (hd0,0)
kernel          /boot/vmlinuz-2.6.10-domek root=/dev/hda6 ro vga=794 \
        [to powinno być w linijce wyżej!!! ->] splash=silent
initrd          /boot/initrd.splash
savedefault
boot

Czyli do parametru kernel dopisujesz vga=$TUTAJ_ODPOWIEDNI_NUMEREK
splash=silent (albo splash=verbose, jak lubisz widzieć matriksa) oraz
dopisujesz linijkę initrd /boot/initrd.splash (albo tam gdzie masz plik
initrd).

$TUTAJ_ODPOWIEDNI_NUMEREK bierzesz chociażby z informacji które daje Ci
konfiguracja bootsplash (jeżeli nie wiesz - dpkg-reconfigure bootsplash -
ostatni bodajże ekran daje Ci rozdzielczości, które możesz dostać na fb).

HTH. Pozdrawiam. ;-)

--
Lech Karol Pawłaszek <ike>
"You will never see me fall from grace..." [KoRn]