pppd - Couldn't create new ppp unit...

Witam.

Debian woody, kernel 2.4.20, pppd 2.4.1, glibc 2.3.1 (z jakiegoś, nie
pamiętam już z jakiego powodu zainstalowana na siłę z ręki)

Guglałem, guglałem, i niewiele ponad powtarzający się opis problemu
wyguglałem:(
A problem wygląda tak: pppd utrzymuje połączenie z opcją persist - jeśli z
jakiegoś powodu modem (SDI) rozłączy połączenie - raz zostanie wznowione
bez problemu, a innym razem (tak w proporcjach 50:50) pppd nie może się
podnieść - zasypuje logi: "Couldn't create new ppp unit: Inappropriate
ioctl for device". Pomaga jedynie SIGKILL. Jedyne, co znalazłem (sorry,
jeśli słabo szukałem - ale dysponuje skończoną ilością czasu..;), to
sugestie, że problem leży po stronie bugu w kernelach 2.4.19-2.4.20, lecz
nie udało mi się znaleźć żadnego konkretnego rozwiązania problemu. Nie
bardzo mam ochotę na eksperymenty w ciemno (do tej maszyny mogę dotknąć się
tylko w nocy, a i to z odległości 70km - i wolę nie myśleć, co by było,
gdyby o 4 rano coś leżało...), tym bardziej, że nie mam configa od
dotychczasowego kernela.
Jeśli ktoś już rozwiązał podobny problem - będę wdzięczny za wskazówki.

Janes