rozdzielczosc+proces potomny

Witajcie.
	Mam swierzo skompilowanego kernela 2.6.8.1 na sarge-u i mam dwa powazne
problemy (byc moze brakuje czegos w kernelu)
	Pierwszy to rozdzielczosc. 640X400 - raczej malo satysfakcjonujace. Mam
karte nvidii GeForce 4 MMX. Doinstalowalem sterownik do karty ze stronki
nvidii wersja najnowasz. Wszystko pieknie sie zainstalowalo. Zrobilem
poprawki w xfree86 tak jak opisane. Podczas logowania pojawia sie logo
"nvidia" - tak jakby dziala. Jednak okazuje sie ze rozdzielczosc do
niczego. W ustawieniach gnome nic nie mozna z dzialac mam tylko jedna
rozdzielczosc do wyboru. Probowalem tez
#dpkg-reconfigure xserver-xfree86 i tam wybralem tylko jedna
rozdzielczosc dostepna 1024x... Nic nie pomoglo.... brak pomyslow.
	Drugi problem to blad podczas otwierania xterminalu w gnomie. Wyswietla
blad "Blad przy probie stworzenia procesu potomnego" - cos w tym stylu.
Za wszelkie uwagi dziekuje.

Witek