Instalacja - Pytanie ??

Witam Wszystkich,

chciałbym zainstalować sobie Debiana, w domku, w tej chwili z
powodzeniem używam Slackware 10.1, oraz w pracy Debian Woody na serwer. W domu
jednak chciałbym postawić też Debiana. Przy ostatnich próbach, a było to
z 1,5 roku temu , instalka wywalała mi się z powodu nierozpoznawania
dysku SATA. Mam płytę na ICH5R od Intela.
Pytanie:
którą wersję (stabilna, testowa, niestabilna) polecacie, i które płytki
ściągnąć abym mógł bezproblemowo posadzić Debiana na domowym sprzęcie.
Czy obecnie jest możliwość na dzieńdobry podczas instalacji wybrania
Kernela z gałęzi 2.6.x ?

Pozdrwaiam Wszystkich